03 Ocak 2011

Yeniyıl Menüsü ve Tarifler

Bu yıl açık büfe hazırlamak üzere haftalar öncesinden dergileri, blogları, siteleri karıştırıp liste yapmaya başladım. Özellikle de baykuş şekli verebileceğim tarifleri belirleyip bunun üzerine alışveriş listemi oluşturdum. Yeni yılda en çok yapacağım şey listelemek olacak sanırım. Benim gibi unutkansanız çok işe yarıyor, nereden başlayacağınızı bilemediğinizde, boş vakitleri değerlendirebilmek için. En zevkli kısmıda yapılanların üzerini çizmek, hayat, içi dolduruldukça güzelleşiyor, zamanlar değerleniyor. Bir kaç liste başlığı, dikilecekler, okunacaklar, yazılacaklar, alınacaklar, gidilecekler...









Ve işte yılbaşı menümüz ve birkaç tarif;
Tuzlular;

Mini Muska Böreği;
Yufkayı ortadan ikiye böndükten sonra, dikine iki parmak kalınlığında şeritler halinde kesip, içerisine beyaz peynir koyulduktan sonra katlayıp, sigara böreği gibi yağda kızartabilirsiniz. Kızartırken peynirlerin taşmaması için sıkı sarmanızı öneririm. 





Mini Karnıyarık Böreği;
Aslında yeni bir tarif değil annemin yaptığı karnıyarık böreğini küçülttüm sadece. Yufkayı sekiz yerine onaltı parçaya bölüyoruz. Önce iki yumurta, bir paket krema (yoksa yoğurt ya da süt de koyulabilir), bir çay bardağından biraz az sıvıyağ, yarım paket kabartma tozunu karıştırarak hazırladımız karışımı sürüyor, beyaz peynir ekleyip geniş geniş sarıyoruz.




Bu iki böreği ben üç gün önceden Ebru'mun yardımıyla hazırlayarak buzdolabı poşetlerine koyup buzluğa yerleştirdim. Karnıyarık böreğini pişirmeden yarım saat kırk dakika önceden çıkartıp üzerine yumurta sarısı sürdüm, dikine kesip,  içerisine çeyrek çeri domates ve ince kesilmiş biberleri koyarak 200 derece fırında pişirdim. Mini Muskaları ise kızarma tenceresine yağı ekleyip altını açar açmaz dolaptan çıkarıp, yağ kızınca kızarrttım. Ertesi güne en az kalanlar böreklerdi.

Kanepeler;
Kaneperleri ekmeklerin kurumamaları için en son hazırlamak ve buzdolabında bekletmekte fayda var. Kanepeleri eşim hazırladığından yapılışlarını değil ama içindekileri yazabilirim. Krem peynir ve zeytin ezmesi ekmeklerin birbirine yapışması için harika malzemeler, ayrıca Fora çeşnini, acılı yeni zeytin ezmeleri çıkarmış biz çok beğendik. Kanepeleri kürdanlara ya da bu sene bizim yaptığımız gibi, marketlerde satılan çöp şiş çubuklarına dizebilirsiniz.

Anneanne Poğaçası;
Anneannemin nefis poğaçasının tarifini daha önce Sibel eklemişti kahvesine, nefis poy kokusundan bahsederek. Uzun süre bayatlamadan kalıyor, bu poğaçaları da bir kaç gün önceden pişirip soğutarak buzlukta saklayabilirsiniz. Yeniyıl poğaçalarımız zeytin ezmeli ve patateslilerdi.





Salatalar;
Makarna Salatası;
Aslında en standart hali ile hazırladım ve yeni bir şeyler denemedim ama yine de yazayım. Bir paket makarnayı tuz ve yağ koyulmuş kaynar suda haşlıyoruz. Haşlanırken derin bir kapta mayonez, süzme ve normal yoğurdu tuzla karıştırıyor haşlanan makarnaları süzüp içine ekliyoruz. Ek malzemeler olarak ben, kornişon turşu, yeşil dilim zeytin, dereotu, mısır ekledim.



Börülce Salatası;
Börülceleri sıcak su ile ıslatıp yarım saat bekledikten sonra yıkıyor, böylece siyah ve köpüklü çıkan sudan kurtulmuş oluyoruz. Tencereye alıp üzerine yine sıcak su ekleyip pişiriyor ve soğuması için hazırlayacağımız kaba alıp bekletiyoruz. Soğuduktan sonra içerisine, tuz, zeytinyağı, limon, nar ekşisi, dereotu, taze ve kuru soğan, yeşil dilim zeytin ekliyor ve karıştırıyoruz. Süslemek için çeri domates, taze nane kullandım. Ve elbette Alim için bir tabak da soğansız hazırladık.



Çerkez Tavuğu;
Bu yazıdaki bir çoğu gibi tam ölçü veremeyeceğim bir tarif, doğrusu bir süredir içeriğine bakıp damak tadımıza göre hazırlıyorum tarifleri, özellikle de salata, mezeleri ve sosları. Önce iki tavuk göğsünü, üzerinlerini örtecek kadar soğuk su ekleyerek pişirdim. Karıştırma kasesine parçalayarak tavukları, iki avuç çekilmiş cevizi, üç diş dövülmüş sarımsağı, tavukları haşladığım suya batırdığım dört dilim bayat ekmeği didikleyip koydum ve blendardan geçirdim. Üzerine tereyağ kızdırıp kırmızı pul biber ekleyerek süsleyebiliriz.






Karışık Kızartma ve Sos;
Önce patlıcanları alacalı soyup boyuna üçe keserek, tuzlu suda yarın saat bekletiyor, sonra patatesleri halka halka, kabakları önce dikine üçe, sonra bu şeritleri enine üçe, suda ki patlıcanları soyup kurulayarak üçe bölüyoruz. Havuç, yeşil, kırmızı ve sarı biberleri şeritler halinde doğrayıp hepsini kızartarak, tel ızgaranın üzerine serdiğim kağıt havlu üzerine koyarak yağını alıyoruz. Servis tabağına sos koyacağımız kaseyi yerleştirip etrafına kızarttıklarımızı diziyoruz. Sosumuzu Seran hazıradı, içeriği süzme yoğurt, mayonez ve dereotu.



Tatlılar;
Kabak Tatlısı;
Böyle zamanlarda daha önce denemediğim tariflerden kaçınırdım ama kabak tatlısı tarifi çok kolay geldi. İki kilo kabağa bir kilo şeker koyarak 1-2 saat bekletip kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişiriyor, soğuduktan sonra servis tabağına alıp üzerine çekilmiş ceviz ekliyoruz. Gerçekten hepsi bu kadar.





Kakaolu Baykuş Muffin;
Daha önce çok kez denediğim muffinlerimin tarifini zaman içinde bayaı değiştirdiğimi farkettim.
Oniki adet için. Malzemeler;
3 yumurta, 1 su bardağı toz şeker, 1 su bardağı süt, 2 çay bardağı sıvıyağ, 2 su bardağı un, 2 çay kaşığı tarçın, 4 yemek kaşığı kakao, 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozu.

Hazırlanışı; Un, kabartma tozu ve tarçını eliyoruz. Cam bir kasede yumurta ve toz şekeri bir tutam tuz ekleyerek çırpma teliyle beyazlaşana kadar çırpıyor. Süt, sıvıyağ, kakao ve vanilyayı ekleyerek tekrar çırpıyor. Son olarak un, kabartma tozu, ve tarçın ekleyerek tahta bir kaşıkla pürüzsüz olana kadar karıştırıyoruz. Muffinlerimizi kağıtlarına doldurup, 170 derecede, içine batırdığımız kürdan kuru çıkana dek pişiriyoruz. Süsleme için iki paket krem şanti, iki çay bardağı süt, içi kremalı bisküvi, Bonibon ve kaju kullanıyoruz. Muffin süslemeleri için fikri işte bu siteden, http://bellaballoon.com/.

Tahinli Baykuş Muffin;
Bu muffin tarifi Lezzet Dergisi'nin 2009/12 tarihli sayısından.
10-12 adet için. Malzemeler;
3 yemek kaşığı tahin, 3 yumurta, 1,5 su bardağı toz şeker, yarım su bardağı süt, 2,5 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya.

Hazırlanışı; Yumurta ve toz şekeri derin bir kapta köpük köpük oluncaya kadar çırpıyor, ayçiçek yağı, tahin, süt ve vanilyayı ekliyoruz. Unu kabartma tozu ile harmanlayıp karışıma ekliyor, muffin kaplarına paylaştırıyoruz. Tarifte üzerlerine bol susam serpip 180 derece fırında yaklaşık 25 dakika pişirin diyor. Ben süsleme yapacağım için susam eklemedim ama eminim çok yakışır.


Yılbaşı Kurabiyeleri;
Bunlar Dr. Oetker'in yılbaşı kurabiyeleri, kurunun içinde yağlı kağıt, süslemek için beyaz glazür karışım ve bir adet kurabiye kalıbı  hediyesi vardı. Glazür karışıma su eklerken biraz beklemeniz ve bolca çırpmanızı öneririm katılaşmaz ise kurabiyelerin üzerinden akıyor. Üzerlerindeki süslemelerde yine Dr.Outker'in dört farklı renkteki tüp süsleme grazülü şekerleri. Kurabiyeleri beyaz grazür ile kapladıktan sonra donması için buzdolabında bekletip, süslemesi için Alim'e verdik.








Böğürtlenli çikolata toplarını sağolsun Serancığım bir gün önceden yapıp getirdi. Tarifini Sibel'den almıştım. Peynir tabağı için daha fazla planım vardı ama zaman yetmedi, peynirleri şişlere geçirip ortalarına incir ve ceviz koyarak süsledim.





Bana tüm bu mamaları yapmamda yardım eden anneciğime, sevgilime, Ebrum'a, Seranım'a, fotoğraflar için Alim'e ve katılan güzel dostlarıma çoook teşekkür ederim.
Yine yılbaşı olsun her yer süslensin, her yer ışıldasın, güzelim yemekler, harika sofralar kurulsun. Ama çabuk gelmesin, doya doya, dolu dolu geçsin bu yıl. İçte ve dışta ne varsa aydınlansın, güzelleşsin dilerim....


Özlem

Hiç yorum yok: